lørdag 9. februar 2008

Hva skal jeg finne på i dag?

Alfred er hos farmor og farfar. Nora sover og kommer til å fortsette med det et par timer. Huset er rent. Den jobben gjorde jeg i går. :) Klesvaska henger på snora. Så hva skal jeg finne på nå? Först tenkte jeg å lese litt i Boka. Den saken er grei. Men etterpå? Nå må jeg jo passe på å få det beeeste ut av dagen, nå som jeg nesten har barnefri. Skal jeg sove litt kanskje? Eller se på skiskyting? Gå tur? Hekle? Lese en av de tre bökene jeg begynte å lese for lenge siden? Jeg legger meg på sofan, tror jeg, og tenker litt over saken...

3 kommentarer:

Makena sa...

K�nner igen problemet. Man �r s� ovan att vara barnfri, att n�r man v�l blir det kan man inte komma p� ngt som �r gott nog f�r denna speciella stund! Det verkar som du bloggade lite iaf. ;) Jag skulle nog ha SOVIT!!! ;)

Fru Gustafsson sa...

Det blev till att jag sydde upp ett par byxor. Altså, jag sydde inte ett par nya, men jag hade ett par som var för långa. Vad heter det då på svenska?... Jaja..
Sen har jag möblerat om Alfreds rum, förbereder systerns invation om inte altför lång tid. Sen åkte vi till Spiken och hälsade på maken och drack lite kaffe. Skön dag!

Makena sa...

Det heter "sy upp ett par byxor". Helt rätt alltså. Låter som en härlig dag! :D