onsdag 21. april 2010

Vilket röj och ett riktigt charmtroll.


En fikapaus, AnnC servar med fika, mat och uppmuntran och vi andra jobbar så svetten lackar. Mamma höll på att elda upp både skog och lagård. Alfred fick springa och hämta mig och pappa så vi kunde hjälpa henne när elden spred sig i gräset åt alla håll på en gång. Allt gick bra och nu har det röjs upp i trädgården och i lagårn har jag börjat plocka och röja. Väldigt, väldigt kul.

Nora ute med dockan.


Sixten blir bara större och charmigare. Ju mer barna härjar med honom ju mer skrattar han och det är väldigt sällan de går för långt så han blir ledsen. Han är ett halvt år på bilderna.

7 kommentarer:

Sjöléns sa...

Jag längtar till svenska våren, vad är härligare än våren, eld , röjning och en kopp kaffe...?

Nora är bedårnade på bilden, ni måste förstora den. Vi förstorade bilden och Ruth ville aldrig sluta titta, tillslut sa hon: jag älskar den tjejen...

Å Sixten, vilken skönhet!

Vi ses snart!

/Stina

bullegarien sa...

Vad härligt det ser ut!!! Får vi komma och hälsa på i sommar när vi kommer till Sverige? (14 juli - 5 aug. är vi i Järpåstrakterna...) Annki

Fru Gustafsson sa...

Annki; välkomna till oss i sommar!

Stina; det är så roligt att våra flickor tycker så mycket om varann. För några dagar sedan sa Nora: Ja hillar Betta å Dut. Båm ä tå doa (jag gillar Rebecka och Rut. Dom är så goa)

Fru Gustafsson sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Å som vi lengter etter dere!

Bestefar og bestemor

Sjöléns sa...

Jag längtar efter lite bilder på Nora när hon fyllde tre... Hoppas ni får lite tid

/Stina

makena sa...

Härliga tider! :)