fredag 23. oktober 2009

Blivande ärr och busig tjej.

Jag har jobbat idag och har alltså inte varit på BB hos AnnC och Sixten. Men det hindrar ju inte att vi har en viss kontakt.

Det jag kan meddela för resten av världen är att namnet Sixten tas emot med öppna armar i Sverige och svenskarna. Alla har varit väldigt posivita till namnet. Det har alla norrmän som jag hört av också varit, men i Norge är Sixten inte något speciellt vanligt namn och som en tante till AnnC skrev: Veeeeldigt svenskt. Men om inte jag minns fel och är det också ett namn som är på väg upp i Norge och är ganska "inne" där. Jag minns inte var vi fick namnet i från men det har nog AnnC.

AnnC mår bättre och bättre men har idag haft väldigt ont i ena sidan av magen. De gjorde ett ultraljud av magen i fall det var någon blodansamlingen där men allt var som det skulle.
Det har varit en del prat om nu hon kan och vill åka hem, men inget bestämt och dom skall skriva ut Sixten med att väga och lite annat. PKU provet är gjort i alla fall.

När jag kom hem idag satt båda barnen och tittade på Djungelboken med farmor och farfar. Farfar sov i o f sig men han var där. Alfred hade fått en rejäl repa av en gren i ansiktet och på näsan när han var hos dagmamman. Man vill ju inte säga det till honom men det är nästan så att jag hoppas han får ett ärr där, som alla andra cool killar på Kållandsö, tänker då på mig, Fredrik och oss andra i trellegänget. Det ingår liksom i packet.

Nora var väldigt trött när jag kom men inte när hon skulle lägga sig. Det var hon som busade med Alfred och hoppade mellan hennes säng och dubbelsängen.

Men nu sover dom och vi andra skall äta tacos, som resten av Sverige gör under denna heliga stunden som kallas fredagsmys. Fredagsmys är inget ord jag gillar med företeelse är ok, men för att det skall bli riktigt bra måste fru vara med och det är hon antagligen nästa fredag.

Trevlig kväll

7 kommentarer:

Indianerna sa...

Blev det taccos på Ekelid med mor och far. Det låter väldigt trevligt! Hade gärna varit med. Men idag har jag och barnen myst hela dagen med Stina och Per med barn. (Robin reser).
Hälsa Ann-Christin och mamma o pappa!

Lisa

Anders o Lotta sa...

Inte kunde man tro att Josef var en så duktig berättare och tillika håller koll på varenda provtagning, uppmätta värden, vikter o längder som hör till barnafödande. Vet inte varför man är imponerad men kanske att man tänker mer på fiske, vedhuggning o keps istället.:-)
Nåväl, Sixten var ju jätttekäckt. Passar på Kållandsö på något sätt......

Sjöléns sa...

Tack för att du berättar allt för oss, även de obetydliga små händerlserna som tccokväll. Det skulle jag gärna ha här, med riktig köttfärs... Josef, vart har du ditt ärr...?
/Stina

Josef sa...

Alla coola killar har ärr i ansiktet. Eller hur Per?

Makena sa...

Ja även Anthon har ju ett ärr i ansiktet, men det var hans pappa som åsamkade honom det med sin nagel då han var 1 år. Inte jättecoolt alltså. ;-) Jag hade ett dagbarn i våras som hette Sixten, men det var säkert inte därifrån ni fick det.

Ha en skön kväll allihop nu! Såg på FB att Annc fått komma hem. Så härligt att vara tillsammans igen! :)

Hälsningar Maria med fanilj

Anders Lundblad sa...

Ni fick namnet från min morfar.

Lovisa H sa...

Eller kanske att ifrån mig... har tänkt länge på det namnet... Andreas är inte lika förstjust i det å nu är det väl för sent men det är ett fint namn =)
Får nöja mig med att det finns med i släkta =)

Kram Lovisa