torsdag 15. oktober 2009

Familjestatus

Fem dagar kvar tills familjen Gustafsson går från att vara fyra till att bli fem personer. Planerat kejsarsnitt.
Fram tills dessa lever hela familjen ett mer eller mindre icke liv.
Ann-Christin bor på sjukhuset med allt vad det innebär av ensamhet, tråkighet och social frånvaro. En telefon vid sängen och internet på bibloteket som ligger minst en mil bort - ni som bor på facebook vet att AC inte är inne så ofta längre. Som tur är finns Lotta i uddevalla så ev. åker hon dit på lördag, hon var där i söndags på barnvälsignelse och barnkalas med familjen Willén och Johansson.

Här hemma bor vi växelvis på Ekelid och Solgläntan. Mamma och pappa är fantastiska med barnen och vi är oändligt tacksamma att de finns så nära, annars skulle det inte fungera. I helgen jobbar jag och då blir det hela helgen här, och även nästa vecka då barnet kommer.

Jag och Elis hade besök idag av Christer Linebäck. Väldigt inspirerande man och utmanande, det blir någon form av samarbete. Han har mycket att ge och lära mig.

Till er i Indien kan jag berätta att Fredrik och Hilde fick en pöjk igår kväll - när jag fråga Fredrik vad han vägde och hur lång han var så visste han inte utan skriv bara "stor med dasslokk til hender... :)"

2 kommentarer:

Sjöléns sa...

Tack för info, kollar varje dag om det hänt något nytt för er... I allt så får du förmodligen hem en utvilad fru... Tänker på er
/kramar Stina

Indianerna sa...

Spännande med Christer!

Om du har möjlighet, hälsa SÅÅÅ mycket till Fredrik och Hilde och gratulera till pöjken!
Det gläder mig verkligen!

Snart kommer det en pöjk te, eller ena tös. Vi väntar med spänning.

Hälsa Ann-Christin och barnen!

Lisa