tirsdag 27. oktober 2009

Mammas tur att uppdatera

I dag är Sixten en vecka gammal. Han ser ut att må jättebra. Han sover, äter och bajsar. Han säger till när han vill ha mat; äter - sen somnar han igen. En dröm för föräldrarna, precis som sina storasyskon som nyfödda. Att han är otroligt söt behöver jag väl inte säga, det kan ni själva se.

Men trots det fantastiska att få en ny bebis har den senaste veckan varit den värsta i mitt liv, tror jag. Har haft så otroliga smärtor. Smärtor efter snittet förstås, men det ondaste har varit på en punkt på högra sidan i magen. Det är först i dag som jag kan säga att det har vänt.

På BB upplevde jag som att de inte lyssnade när jag sa att jag hade ont. Tabletterna jag fick där hjälpte nästan ingenting. Jag fick min dagsdos punkt slut. Och sen frågade de mig när jag kände mig redo att åka hem. På lördag morgon, efter att ha legat med värmekudde hela natten, kändes det bättre, och då bestämde jag mig för att åka hem.

Josef hämtade mig, - oss. Och vi åkte till Ekelid (svärföräldrarna) och har bott här sen dess. (Ekelid är det bästa BB´t jag någonsin har legat på)

Men smärtorna blev värre. På söndagen ringde jag till BB och bad om att få prata med en läkare. Han ringde upp mig lite senare och på under fem minuter hade han ökat dosen av de tabletterna jag redan hade + skrivit ut ytterligare en tablett. Josef hämtade ut medicinen i går (som jag tog omedelbart), och när jag vaknade i morse kände jag att NU HAR DET VÄNT!! Jag har inte längre så ont!!!

Så i dag har jag duschat, t o m tvättat håret, har bäddat tre sängar, bytt blöja på Sixten. Jag har ännu inte haft de stora barnen i knät, har knappt kunnat krama om dem. Så det ser jag fram emot nu.

Jag är lycklig trots allt och älskar min man mer än någonsin. Han har varit fantastisk den här tiden.

Visste ni förresten att Sixten betyder "segerviss", "visshet om seger"?

8 kommentarer:

Makena sa...

Har förstått att du haft det hemskt tufft Ann-Christin! Ett sånt sätt att inte ta dig på allvar!!!:( Hemskt att första veckan med en ny bebis ska bli så mardrömslik. Då när man bara vill glädjas över det nya livet. Men så skönt att det nu äntligen har vänt iaf och du får bli ompysslad på Ekelid! Det är du sannerligen värd! Och snart orkar du med de större barnen också ska du se!

Stor kram Maria

Sjöléns sa...

Så skönt att det vänt, men jag sitter här och gråter för du hade inte behövt ha det som du haft det... Varför??? Jag blir så trött på dåliga rutiner!!!
Tack för att du ändå vill berätta. Så underbart att han äter och gör allt som ha ska, något positivt i allt.
Skönt att mina föräldrar och min bror tar hand om dig, det känns tryggt!

/Kramar Stina

Indianerna sa...

Oj vilken pers! Skönt att få landa på Ekelid där det finns många som kan hjälpa dig med alla tre barnen.
Och vad bra med en läkare som skrev ut mer medicin!!!

Längtar efter er!

Lisa

Anonym sa...

Du vet att jag tänkt mkt på dig denna vecka! Hör av dig om du behöver låna ngt mer!/Lotta

Fru Gustafsson sa...

Lotta!
Tack för omsorgen de senaste veckorna. Betytt mycket!!
Och tack för lånet av kläder. Han kissar ner sig hela tiden så jag är glad att jag har ombyte :)

Anonym sa...

Hej på er hela familjen!
Vilken fantastiskt fin pojke ni har fått! Gott att du är hemma - du har haft det riktigt tufft.
Många grattis till er. Ska bli kul att träffa er igen!
Här finns det två leksugna barn...
Kramar från Åsa

Augustins forum sa...

Og hans kusine heter Victoria som også betyr seier.

Idalina sa...

Stort grattis till Sixten!

Har följt med din smärtsamma resa via svägerskorna...
Så skönt att det vänt nu!

Allt gott till hela er fina familj!!