mandag 5. oktober 2009

Lägesrapport från NÄL, Trelle och Spiken.

Tänkte berätta att Ann-Christin ligger på sjukhuset, NÄL i Trollhättan. Dom vill helst ha kvar henne där till det är dax för kejsarsnittet, vilket skulle vara minst två veckor till. Men det blir nog så att hon kommer hem på permission någon eller några dagar denna veckan i alla fall.
Hon är alltså inte sjuk, utan ligger för observation på grund av en liten blödning. I en tidigare blogg har vi förklarat varför allt inte är som det skall med magen och barnet.

Men sticknings produktionen har inte mattas av, en mössa är avklarad och hade det inte varit för att jag (Josef) inte hittat en stickningsbeskrivning skulle hon varit igång med ett par byxor. Men hon håller på med nåt annat, jag minns inte va hon sa.

Livet hemma i Trelle är väl sådär, Nora saknar sin mamma och Alfred fick feber ikväll men han bad till Jesus att huvudvärken skulle försvinna, och när jag fråga om jag skulle be också var det helt onödigt då han redan bett.

I Spiken har jag fått en nyanställd som flera av läsarna kanske känner. Malin Berling, väldigt kul och hon gjorde sin första dag idag själv. Jag var bara när med barnen och släppte in henne och gav henne en nyckel.

Nu skall jag försöka greppa en bok och läsa lite, det blir inte så mycket av den varan, men ett försöka är det värt.

3 kommentarer:

Augustins forum sa...

Du bør slå opp på

www.growingpeople.se
"Föreliggande moderkaka"

Artikkelen begynner så her:
"Föreliggande moderkaka hos den gravida kvinnan innebär....."

Nederst på siden vil du finne avsnittene:
"Vila hemma eller på sjukhus?"
og
"Råd till dig om ska vila hemma"

Tror du Ann-Christin klarer å
"vila hemma" når hun ikke føler seg syk?
Klem til alle sammen fra Åse

Indianerna sa...

Tack för uppdateringen!
Wow så duktig Ann-Christin är med stickningen!!!
Stina inspirerade mig också när hon kom hit, så nu har jag virkat en kofta till en av Elsas dockor, i brist på bebis.

Jag tycker du är en hjälte Josef!
Fil 4:13 (jag vet att du vet vad som står där, ordet som du prentat in i våra liv... nu gäller den dig!)

Hälsa frun och de fina små barnen från oss.

Lisa

Sjöléns sa...

Lisa hinner alltid före mig... Tack för att du skriver vad som händer, det betyder så mycket att få va med även om vi är långt borta.
Så bra att Malin ska jobba, hoppas du kan släppa lite av ansvaret då...?
Låt AC vila käre broder, blödningar är inget roligt i samband med graviditet...
Hälsa alla dina kära från oss, vi tänker på er!!!
/Stina